لوله بازکنی تهران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 28 شهريور 1401
بازدید : 153
نویسنده : سجاد امینی

آب فراوان ترین منبع طبیعی روی کره زمین است. و از آنجایی که بسیار فراوان است، به ندرت به آن فکر می کنید. یعنی تا زمانی که باید بفهمید چگونه گرفتگی لوله ها را باز کنید. دویل جیمز، رئیس شرکت مستر روتر لوله‌کشی ، می‌گوید: «تقریباً تمام وسایل لوله‌کشی در خانه‌تان ممکن است مسدود شوند، از سینک آشپزخانه و سینک‌های حمام شگفت‌انگیز خانه‌های مزرعه‌ای گرفته تا وان و دوش» . در اینجا نگاهی به علت گرفتگی لوله‌های تخلیه و نحوه بازکردن آنها می‌اندازیم.

 

گرفتگی فاضلاب باعث می شود

مسدود شدن زهکشی روغن و گریس چربی

چربی، روغن و گریس می توانند مجرای فاضلاب و لوله های شما را مسدود کنند. تصویر: Pradit_Ph/Getty Images

اکنون این محصولات را بخرید: مایع پاک کننده گرفتگی – ابزار رفع گرفتگی

 

جیمز توضیح می‌دهد: «غذا و موادی که تجزیه نمی‌شوند، مانند مواد غذایی فیبری، پوسته تخم‌مرغ و اقلام غیر خوراکی، همراه با چربی و روغن، در لوله‌های شما رسوب می‌کنند و به مرور زمان در مجرای فاضلاب شما مسدود می‌شوند.» بدون خطاب گذاشتن یک زهکش مسدود شده حتی می‌تواند منجر به جذب آفات خانگی مانند مگس تخلیه شود ، بنابراین می‌خواهید مشکل گرفتگی لوله تخلیه را به سرعت برطرف کنید.

 

[deals-hub-ad]

زهکشی مسدود شده - مو

مو عامل اصلی گرفتگی مجرای فاضلاب است. تصویر: sasimoto/Getty Images

اکنون این محصولات را بخرید: رفع گرفتگی تخلیه - گرفتگی پاک کننده مایع

 

همچنین، موها می توانند در حین دوش گرفتن یا در حین شستن موهای خود در سینک ظرفشویی را بشویید و باعث مسدود شدن خطوط تخلیه شود. علاوه بر شستن موهایتان، شانه کردن و کوتاه کردن آن روی سینک نیز در نهایت باعث مسدود شدن مجرای آب می شود. صابون مقصر دیگر است. جیمز می‌گوید: «گاهی اوقات، صابون به خودی خود مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما وقتی با مو و سایر مواد ترکیب شود، می‌تواند به صورت توده‌های جامد درآید و مجرای شما را مسدود کند.» اما از سوی دیگر، بسیاری از صابون‌های سنتی حاوی چربی یا چربی هستند و هیچکدام نباید در فاضلاب شسته شوند. 

 و AC ، گرفتگی لوله تخلیه نیز می‌تواند به دلیل تمایل بچه‌ها به شناور شدن اسباب‌بازی‌هایشان در بالای آب باشد. علاوه بر این، ممکن است در اثر شستشوی مقادیر بیش از حد دستمال توالت یا شستشوی دستمال کاغذی، تامپون و سایر اشیاء در داخل کمد، فاضلاب شما مسدود شود .

 

محلول های زهکشی مسدود شده

گرفتگی فاضلاب - رخت آویز

رخت آویز یک راه حل ارزان قیمت است. تصویر: Jorg Greuel/Getty Images

اکنون این محصولات را بخرید: رخت آویز – میله آویز

 

آیا نمی دانید چگونه گرفتگی لوله تخلیه را باز کنید؟ اگر لوله تخلیه گرفتگی دارید، آویز سیمی خم شده یکی از گزینه ها است. جیمز می گوید: «از یک رخت آویز سیمی معمولی استفاده کنید و آن را تا حد امکان صاف کنید. "یک سر را خم کنید تا یک قلاب ایجاد شود، آن را از طریق زهکشی فشار دهید و شروع به ماهیگیری کنید." بعد از اینکه موها و/یا مواد دیگر را بیرون کشیدید، او برای کمک به پاک کردن مجرای فاضلاب، آب داغ را توصیه می‌کند. 

 

پیستون یک گزینه دیگر است، اما بسیاری از مردم نمی دانند چگونه از آن به درستی استفاده کنند. فرو رفتن اولیه نباید با قدرت باشد. شما سعی می‌کنید هوا را به زور از زنگ پیستون خارج کنید، اما نمی‌خواهید پاشیده شود - به خصوص اگر کف‌های چوبی در آشپزخانه و حمام دارید . پس از خارج شدن آب، می توانید با قدرت بیشتری شیرجه زدن را شروع کنید، اما مطمئن شوید که پیستون در جای خود محکم است. اگر بعد از چهار یا پنج فرو رفتن هیچ پیشرفتی مشاهده نکردید تسلیم نشوید. ممکن است هنگام پاکسازی لوله های مسدود شده بیش از ده ها فرو رفتن طول بکشد تا نتایجی را مشاهده کنید. همچنین مطمئن شوید که آب کافی در توالت وجود داشته باشد تا پیستون را بپوشاند. 

 

زهکشی مسدود شده - سرکه و جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین جایگزینی برای مواد شیمیایی سمی هستند. تصویر: Eskay Lim/Eye Em/Getty Images

راه حل دیگری برای رفع گرفتگی لوله های تخلیه، جوش شیرین و سرکه است. جیمز می‌گوید: «مخلوطی از 1/3 فنجان جوش شیرین و 1/3 فنجان سرکه را بسازید که وقتی با هم ترکیب شوند، دم می‌کنند. فوراً آن را در زهکشی بریزید و عمل وز کردن آن به از بین بردن حشره، مو و کثیفی کمک می کند. او توصیه می کند که اجازه دهید یک ساعت بماند - اگرچه به گفته او بهتر است آن را یک شبه بگذارید - و سپس با آب داغ بشویید. جیمز توضیح می‌دهد: «همچنین می‌توانید ابتدا جوش‌شیرین خشک را در فاضلاب بریزید و آن را با سرکه تعقیب کنید.» با این حال، او می‌گوید جوشاندن آب احتمالاً راحت‌تر است. جیمز می‌گوید: «به اندازه‌ای که کتری آب را در خود نگه می‌دارد بجوشانید و به آرامی آن را در دو یا سه مرحله در زهکشی بریزید و اجازه دهید آب داغ بین هر بار ریختن برای چند ثانیه کار کند. قبل از امتحان کردن این کار  استفاده از آب داغ بسیار مراقب باشید.» پاک کننده های شیمیایی مبتنی بر زهکشی روی خطوط فاضلاب مسدود شده گزینه خطرناکی هستند زیرا این مواد شیمیایی به سرعت عمل نمی کنند و می توانند خورنده باشند. جیمز توصیه می‌کند: «اگر مطمئن نیستید چه کاری باید انجام دهید یا راه‌حل‌های بالا جواب نداده‌اند، با یک متخصص تماس بگیرید تا به شما کمک کند تخلیه‌تان را سریعتر و مؤثرتر پاک کنید».

 

جلوگیری از گرفتگی فاضلاب

زهکشی مسدود شده - مو را به دام می اندازد

موها یا مواد زائد را قبل از اینکه در زهکشی پایین برود، به دام بیاندازید. تصویر: deepblue4you/Getty Images

اکنون این محصولات را بخرید: تله مو برای سینک - ابزار رفع گرفتگی

 

یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد (یا تلاش برای پاک کردن یک پوند مو و چربی). به عنوان مثال، اگر موهای شما هنگام شستن به شدت می ریزند، رویکردی پیشگیرانه داشته باشید. جیمز توصیه می‌کند: «مطمئن شوید که یک محافظ روی درن خود دارید تا موها را بیشتر بگیرد. این توصیه چه زمانی که موهای خود را زیر دوش بشویید، چه در سینک ظرفشویی و چه در حین غوطه ور شدن در وان مورد علاقه تان کارساز است.

 

زهکشی مسدود شده - آب گرم

هنگام انتقال آب گرم به فاضلاب مراقب باشید. تصویر: RyersonClark/Getty Images

همچنین می‌توانید به طور منظم از زهکشی‌ها با ریختن آب داغ به صورت هفتگی یا با ریختن یک فنجان سرکه در لوله‌کشی، اجازه دهید نیم ساعت بماند و سپس دو لیتر آب داغ را در زهکشی بریزید. مونل می‌گوید: همچنین ایده خوبی است که لوله‌کشی خانه‌تان را به‌طور مرتب از نظر نشتی و گرفتگی چک کنید تا از اضطراری لوله‌کشی که ممکن است هزینه تعمیرات بیشتری داشته باشد، جلوگیری کنید.

 

خط پایین

مهم نیست که لوازم شما چقدر خوب هستند، همه وسایل لوله کشی در معرض گرفتگی خطوط تخلیه هستند. در میان برخی از مقصران اصلی می توان به مو، غذا، چربی و روغن، صابون و اسباب بازی های حمام اشاره کرد. اگر متوجه شدید که لوله‌هایتان به دلیل پاک نشدن لوله‌ها با آب پر شده است، چند روش ارزان قیمت وجود دارد که می‌توانید قبل از تماس با یک لوله‌کش از آنهااستفاده کنید. 

سوالات متداول

س:

آیا می توانم از یک پیستون برای باز کردن گرفتگی فاضلاب خود استفاده کنم؟

 

آ:

در حالی که پیستون‌ها معمولاً در توالت‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانید از آنها برای باز کردن دوشاخه‌های کوچک در فاضلاب نیز استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که آب در لوله کشی شما وجود دارد زیرا استفاده از یک شیرجه روی سطح خشک می تواند به لوله های شما آسیب برساند.

 

س:

بهترین درمان خانگی برای رفع گرفتگی مجرای فاضلاب چیست؟

 

آ:

اگر گرفتید لوله تخلیه، آب داغ، سرکه و جوش شیرین می تواند به عنوان یک راه ارزان برای رفع گرفتگی آن باشد. ابتدا آب داغ را در فاضلاب بریزید، سپس جوش شیرین، سپس سرکه و سپس بعد از اینکه مخلوط را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آبکش گذاشتید، آب داغ بیشتری بریزید.

 

س:

آیا کوکاکولا باعث باز شدن انسداد فاضلاب می شود؟

 

آ:

بله، اسید فسفریک موجود در نوشابه این امکان را برای کوکاکولا فراهم می‌کند که مجرای فاضلاب را باز کند. یک کوزه دو لیتری کولا باید کار را انجام دهد.





:: برچسب‌ها: لوله بازکنی تهران , تخلیه چاه تهران , حفر چاه تهران , کندن چاه تهران , لوله بازکن تهران , چاه بازکن تهران , رفع گرفتگی لوله در تهران , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارزان لوله بازکن و آدرس arzanloole.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com